En lantis i Shanghai

en skånsk loppisgalnings överlevnadsguide till Kinas bakgator. Garanterat glutenfri humor med stövlarna i tre världsdelar. Fick jag med allt?

Behå på drift & loppisfail: Mina underbara Insta-vänner

Publicerad 2014-04-30 09:40:38 i

Det finns vänner, och så finns det Instagram-vänner. Jag har en hel bunt med trevliga, intressanta och väldigt humoristiska människor som jag följer och som följer mig tillbaka. Vi gillar varandras bilder och kommenterar när vi känner för det. I dag, till exempel, har jag berömt korneller hos @skandigirl i Reston, USA, och en batikklänning som @idasgarderob fyndat.
Vi har aldrig träffats, men ändå känns det som om jag känner dem. Flera är, liksom jag, svenska mammor som är bosatta utomlands. Andra har jag hittat genom mitt loppisintresse, genom #loppis, #loppisfynd, #retro eller #vintage. Jag blir avundsjuk när någon fyndat en ny Laurids Lönborg-pryl och glad när någon taggat med #loppisfail. Jag tror termen uppfanns av @loppstinens och hans fru @gloomypoodle. Jag får många goda skratt när jag ser alla fula prydnadssaker som de (inte) drar hem från loppis. Dessutom har de två söta pudlar. 
En instagrammare som jag blivit kompis med även på Facebook är @lenastanley, en tjej som är otroligt duktig på att fotografera. I går gav hon mig ett gott skratt med en tänkvärd historia (jag har bett henne om lov att berätta den vidare):
Jag flyttade solstolen och bhn som låg på balkonggolvet höll på att ramla ner till grannens balkong. Hur hade man löst det utan att det hade blivit en skilsmässa i huset? 
Hej min bh ligger på er balkong..
Men hade då mannen öppnat och gett mig bhn och frun kommit hem i samma stund så hade det ju blivit en asjobbig situation.
Tur att jag hann ta den, verkligen!
Ser ni det framför er?
Tack, Lena! Hädanefter hänger jag upp mina bh:ar med dubbla tvättklämmor - för det blir nog ännu svårare att förklara en liknande situation på kinesiska...
Jag önskar er alla en trevlig Valborgsmässoafton! Ni som följer mig från Harlösa - hoppas att ni lägger ut många bilder från bålet! Saknar er så det gör ONT i kväll!
@bysvemark, i dag om hostig son, Rio 2 och den lustiga, engelska textningen på DVD:n. Pappan i familjen heter niclas_world.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Svemark

Humorbloggen om vad som händer när man låter en svensk, 40-årskrisande trebarnsmor flytta till USA - via bakgatorna i Shanghai! Söker du kontakt, turisttips, råd angående livet som expat eller Direct Foreign Hire (DFH) i Kina, glutenfria recept eller gästbloggare? Mejla mig på: [email protected] Instagram: bysvemark Swedish writer living with my family in Shanghai. Feel welcome to contact me at [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

  • via RSS
  • Instagram Humor