En lantis i Shanghai

en skånsk loppisgalnings överlevnadsguide till Kinas bakgator. Garanterat glutenfri humor med stövlarna i tre världsdelar. Fick jag med allt?

Snoppar & snoppar: Vi besöker elektriska gurkmarknaden

Publicerad 2014-08-28 11:22:19 i

 

Någon gång under min födelsedagslunch kläcktes idén att The Ladies skulle göra en gemensam utflykt till den marknad, som i all kommunikation inför avfärden benämnts som Electrical Cucumber Market.

I dag var vi där men jag tänker inte visa några bilder. 

Den elektriska gurkmarknaden är, som en amerikan uttryckte det, en av dessa platser där man inte vill bli framgrävd efter en jordbävning.

Men ni ska få några bilder från medicinmarknaden i samma hus. Snyggt hopfästa larver:

Vi tror att detta varit en ödla:


Och att detta är en torkad djur-pillesnopp:
 

Jag förmodar att en av fördelarna med att bli äldre är att man slutar bry sig om vad andra tycker och tänker om ens person. Jag har till exempel för länge sedan släppt spärrarna för att släpa hem grejer från kinesiska rivningskåkar:

 

Sen håller jag ju ärligt talat på att pee my pants när jag en stund senare kikar ner i handväskan:

 

 Dagens väder: 30 grader och klistrigt. Måste duscha igen innan jag beger mig till veckans tredje skolmöte.

Luft: 131 (unhealthy for sensitive groups)

Dagens Only in China: Hela marknaden var ett praktexempel på Only in China! Gå tillbaka och kolla på snorren, om du inte tittade tillräckligt noga. 

Kommentarer

Postat av: Lars

Publicerad 2014-08-28 16:57:09

Ha, ha, ha

Postat av: Brysselkakan

Publicerad 2014-08-28 19:00:31

Skrattade gott åt både det ena och det andra, precis vad jag behövde idag!

Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Publicerad 2014-08-31 22:16:40

Hahaha, skall göra som du sger, fast det var mer än EN snorre va?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Svemark

Humorbloggen om vad som händer när man låter en svensk, 40-årskrisande trebarnsmor flytta till USA - via bakgatorna i Shanghai! Söker du kontakt, turisttips, råd angående livet som expat eller Direct Foreign Hire (DFH) i Kina, glutenfria recept eller gästbloggare? Mejla mig på: [email protected] Instagram: bysvemark Swedish writer living with my family in Shanghai. Feel welcome to contact me at [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

  • via RSS
  • Instagram Humor