En lantis i Shanghai

en skånsk loppisgalnings överlevnadsguide till Kinas bakgator. Garanterat glutenfri humor med stövlarna i tre världsdelar. Fick jag med allt?

Ivar besöker nagelsalongen

Publicerad 2014-06-15 11:46:28 i

Roliga naglar kan man unna sig i Shanghai, tycker Isa. I dag valde hon frukt- och bärmotiv när vi besökte Lily Nails, en nagelsalong där turister, svenskar och andra expats samlas på helgerna. Salongen ligger mycket lägligt placerat mitt emot Pearl Market och bredvid Hong Mei lu pedestrian street, en lång och smal gågata med restauranger från världens alla hörn.
Isa och jag hade tänkt oss några timmars tjejmys, men eftersom Jens och pappan ville köra gokart fick vi ta med oss Ivar.
Men vem har påstått att inte 6-åriga snubbar vill ha fina tånaglar?
Isas hand och Ivars fötter! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Svemark

Humorbloggen om vad som händer när man låter en svensk, 40-årskrisande trebarnsmor flytta till USA - via bakgatorna i Shanghai! Söker du kontakt, turisttips, råd angående livet som expat eller Direct Foreign Hire (DFH) i Kina, glutenfria recept eller gästbloggare? Mejla mig på: [email protected] Instagram: bysvemark Swedish writer living with my family in Shanghai. Feel welcome to contact me at [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

  • via RSS
  • Instagram Humor