En lantis i Shanghai

en skånsk loppisgalnings överlevnadsguide till Kinas bakgator. Garanterat glutenfri humor med stövlarna i tre världsdelar. Fick jag med allt?

Svensk kultur - när barnen får välja...

Publicerad 2014-11-04 01:21:00 i expat,

 
Ibland vet en stackars mamma inte om hon ska skratta eller gråta!
Ni som följde mig på Facebook i somras vet att barnens mormor, morfar och jag la ner mycket tid på att dra runt barnen på kulturella evenemang. Dels för att vi alla älskar musik, dans och teater, men också för att barnen ska få svensk kultur med sig hemifrån. Vilket inte är helt lätt när man bor utomlands. Win some, lose some.
Nåväl. I lördags köpte vi knäckebröd på Ikea. Stora, runda, supersvenska, perfekta knäckebröd med hål i mitten. Lycka!
Men vilken reaktion får vi, när vi öppnar paketet vid matbordet?
Jisses....!
Vi har nog inte sett klippet med knäckebrödsdansarna på två år, men tyvärr har det fastnat i 8-åringens minne.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Svemark

Humorbloggen om vad som händer när man låter en svensk, 40-årskrisande trebarnsmor flytta till USA - via bakgatorna i Shanghai! Söker du kontakt, turisttips, råd angående livet som expat eller Direct Foreign Hire (DFH) i Kina, glutenfria recept eller gästbloggare? Mejla mig på: [email protected] Instagram: bysvemark Swedish writer living with my family in Shanghai. Feel welcome to contact me at [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

  • via RSS
  • Instagram Humor