En lantis i Shanghai

en skånsk loppisgalnings överlevnadsguide till Kinas bakgator. Garanterat glutenfri humor med stövlarna i tre världsdelar. Fick jag med allt?

Utkastad från konsulatet: Jag hade i alla fall...

Publicerad 2014-11-03 06:54:32 i expat,

 
Det finns nog ingen över 40 som är nöjd med sitt passfoto. Men det här slår nog alla bottenrekord.
Jag försvarar mig med att det togs hos en hål-i-väggen-fotograf efter att vi blivit utkastade från amerikanska konsulatet. Efter X antal köer (varav en utmed en mur, på gatan) och säkerhetskontroller (Niclas fick inte ta in vår Fjällräven-väska, så han gömde den i ett brandskåp) tyckte de att fotot på min ansökan var för gammalt (jag har bytt frisyr).
Eftersom jag just nu ser Orange is the new black tycker jag att bilden visar en kvinna som varit på fel plats vid fel tillfälle. Men hon fick i alla fall läppstiftet med sig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Svemark

Humorbloggen om vad som händer när man låter en svensk, 40-årskrisande trebarnsmor flytta till USA - via bakgatorna i Shanghai! Söker du kontakt, turisttips, råd angående livet som expat eller Direct Foreign Hire (DFH) i Kina, glutenfria recept eller gästbloggare? Mejla mig på: [email protected] Instagram: bysvemark Swedish writer living with my family in Shanghai. Feel welcome to contact me at [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

  • via RSS
  • Instagram Humor