En lantis i Shanghai

en skånsk loppisgalnings överlevnadsguide till Kinas bakgator. Garanterat glutenfri humor med stövlarna i tre världsdelar. Fick jag med allt?

Rätt sätt att hantera en brudklänning?

Publicerad 2014-10-30 04:59:58 i expat,

Shanghai-luften är inte den renaste att lufttorka tvätt i, men det hindrar ju varken mig eller kineserna från att hänga tvätt utomhus.
På våra bakgator torkar de sin tvätt precis överallt.
Det är så vanligt med tvätt på trottoarerna att jag nästan inte lägger märke till det längre. 
 
 
En olycka händer så lätt! Men om jag haft trosor som....inte gick att tvätta rena...så hade jag nog inte hängt ut dem på gatan för allmän beskådan.
Här lämnar man in sin brudklänning på kvalificerad kemtvätt. Och så torkar ni den på gatan. Jisses.
Nej, det är naturligtvis inte min klänning. Men man får hoppas att den eventuella bruden redan har gift sig och/eller kan leva med en klänning som luktar avgaser och mat-os. 
Bild nedan från i våras. Visst är det charmigt? Klicka här för att komma till mitt tidigare inlägg om Saker man kan göra på en trottoar
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Svemark

Humorbloggen om vad som händer när man låter en svensk, 40-årskrisande trebarnsmor flytta till USA - via bakgatorna i Shanghai! Söker du kontakt, turisttips, råd angående livet som expat eller Direct Foreign Hire (DFH) i Kina, glutenfria recept eller gästbloggare? Mejla mig på: [email protected] Instagram: bysvemark Swedish writer living with my family in Shanghai. Feel welcome to contact me at [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

  • via RSS
  • Instagram Humor