En lantis i Shanghai

en skånsk loppisgalnings överlevnadsguide till Kinas bakgator. Garanterat glutenfri humor med stövlarna i tre världsdelar. Fick jag med allt?

Speak easy: Excuse me, I farted

Publicerad 2014-08-26 04:25:57 i

Jag kom över en parlör på internationella skolans bokloppis. Den såg modern och lättbegriplig ut. Men jag borde förstått av ordvitsen i titeln - Speak E-Z (=easy) - att författaren är en riktig lustigkurre.
Vad sägs om detta:
That's really useful at the outdoor pool. Thanks.  
 
 
I'm sorry for your loss. Of your money. The girlfriend might be one of those with water in her head.
 
Den här frasen har jag faktiskt behövt en gång. En gång till och jag flyttar hem eller sparkar sönder bankomat-helvetet. 
 
Jag vet inte. Jag rör mig i fina kretsar, jag.
 
Dagens väder: Mulet men ljust. 27 grader, kommer att gå upp till 31.
Luft: 118 (unhealthy for sensitive group). Gått ner från 193 klockan 5 i morse.
Dagens Only in China: Kan någon förklara följande uttryck för mig?:
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Brysselkakan

Publicerad 2014-08-26 16:16:58

Haha! En hel del roligt i den där boken ju! Kanske du ska införa att använda ett uttryck om dagen och se vad som händer?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Svemark

Humorbloggen om vad som händer när man låter en svensk, 40-årskrisande trebarnsmor flytta till USA - via bakgatorna i Shanghai! Söker du kontakt, turisttips, råd angående livet som expat eller Direct Foreign Hire (DFH) i Kina, glutenfria recept eller gästbloggare? Mejla mig på: [email protected] Instagram: bysvemark Swedish writer living with my family in Shanghai. Feel welcome to contact me at [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

  • via RSS
  • Instagram Humor