En lantis i Shanghai

en skånsk loppisgalnings överlevnadsguide till Kinas bakgator. Garanterat glutenfri humor med stövlarna i tre världsdelar. Fick jag med allt?

Beach 2014, here I come (eller kanske inte)

Publicerad 2014-06-05 11:52:28 i

Jag behövde en baddräkt. Jag är inte helt säker på att det var just den här baddräkten jag behövde. Men nu köpte jag den, ändå.
Lite Gunhild Carling möter Minnie Mouse.
Röster från familjen:
Supercool.
Isa, 10 år.
Verkligen INTE din stil. Du ser ut som en tonåring.
Jens, 8 år.
Det var lite sekelskifte över den där!
Pappan. Jag kommer nog att råka glömma bort hans födelsedag.
Bra för den är randig och prickig samtidigt och har en kjol. Farmor har en sådan.
Ivar, 6 år.
 

Kommentarer

Postat av: Brysselkakan

Publicerad 2014-06-05 12:22:45

Möjligtvis ska ingen i din familj ha varken födelsedagspaket eller julklappar de närmste åren... Den är ju superfin.
(Fast hade ju varit kul (!!!) att få se den på dig!)

Svar: Det finns censur i det här landet. Därför: inga baddräktssbilder. Haha! Tack för att du kikade in!
Maria Svemark

Postat av: Brysselkakan

Publicerad 2014-06-05 12:23:39

Ändrar mig: Givetvis ska Isa få paket! Men ingen annan.

Svar: Isa får paket och lördagsgodis, men jag har gömt pappans öl.
Maria Svemark

Postat av: Anna (Bxl)

Publicerad 2014-06-05 15:44:28

Hej! Kikar in hos dig då du kikade in hos mig :) Jag tycker den är snygg! Maken kanske inte menade något särskilt med "sekelskifte". T ex om jag säger att något var "lite 20-tal" är det något positivt. Men han kanske sa det negativt snarare än ett konstaterade? :) Menade maken förresten det senaste sekelskiftet eller det innan? ;)

Svar: Tack för att du kikar in! Han menade sekelskiftet före det senaste. Så gamla är vi, vet' du. Maken säger också att "jag får tolka kommentarerna som jag vill". "20-tal" var nog bra, däremot påstår han att mina mönstrade mysbyxor "påminner om kinestant" och det är inte lika positivt!
Maria Svemark

Postat av: Ann

Publicerad 2014-06-05 19:25:23

Ascool ju!

Svar: Obs! For your information: Att jag köpt baddräkt betyder inte att jag kommer att bada. Ha ha!! :-)
Maria Svemark

Postat av: Mhk

Publicerad 2014-06-05 21:27:58

Du har ju sekelskiftesbadmode i generna 😊

Svar: Jaa!! Det stämmer! Kika gärna in på länken här:http://hemmetsveckotidning.se/folj-med-till-molle-dar-randerna-aldrig-gar-ur/
Bitar ur ett Mölle-reportage som jag gjorde i HV för några år sedan.
Maria Svemark

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Svemark

Humorbloggen om vad som händer när man låter en svensk, 40-årskrisande trebarnsmor flytta till USA - via bakgatorna i Shanghai! Söker du kontakt, turisttips, råd angående livet som expat eller Direct Foreign Hire (DFH) i Kina, glutenfria recept eller gästbloggare? Mejla mig på: [email protected] Instagram: bysvemark Swedish writer living with my family in Shanghai. Feel welcome to contact me at [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

  • via RSS
  • Instagram Humor