En lantis i Shanghai

en skånsk loppisgalnings överlevnadsguide till Kinas bakgator. Garanterat glutenfri humor med stövlarna i tre världsdelar. Fick jag med allt?

Det finns tillfällen då jag glömmer...

Publicerad 2014-06-05 03:42:00 i

...att jag bor i Shanghai. I går arrangerades avslutning på Svenska skolan, en "after school-activity" som de två äldsta barnen deltagit i under våren. Barnen sjöng Den blomstertid, vi åt medhavda pannkakor, missade tipsrundan och spelade brännboll. Nästan som en skolavslutning hemma!
...och bena blir fulla med spring...Ivar och Philip Litström. 

Kommentarer

Postat av: Alex

Publicerad 2014-06-09 20:26:25

haha va mysigt :)
Fin blogg du har!
Skulle vara jätte snällt om du skulle vilja kolla in min :)

Svar: Hej Alex! Wow, ni tjejer vet verkligen hur man har det roligt! Så fina ni var i era balklänningar! Lycka till nu och fortsätt att njuta!
Maria Svemark

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Svemark

Humorbloggen om vad som händer när man låter en svensk, 40-årskrisande trebarnsmor flytta till USA - via bakgatorna i Shanghai! Söker du kontakt, turisttips, råd angående livet som expat eller Direct Foreign Hire (DFH) i Kina, glutenfria recept eller gästbloggare? Mejla mig på: [email protected] Instagram: bysvemark Swedish writer living with my family in Shanghai. Feel welcome to contact me at [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

  • via RSS
  • Instagram Humor