En lantis i Shanghai

en skånsk loppisgalnings överlevnadsguide till Kinas bakgator. Garanterat glutenfri humor med stövlarna i tre världsdelar. Fick jag med allt?

Silikonlantisens bästa festbuffé

Publicerad 2014-06-14 18:19:40 i

32 grader plus i dag och vi gjorde en utflykt till nyöppnade River Mall på före detta Expo-området. I övrigt en halvseg lördag då jag börjat packa för Sweden och, kryss i taket, sett två filmer. Först kolera- och kärleksdramat The Painted Veil (20-talets Kina, rekommenderas!) och sen Anchorman 2, en lagomkass, amerikansk fåntrattkomedi med Will Ferrell som nyhetsankaret Ron Burgundy.
Vi hade fest i går, men eftersom det som händer på Hibiskusflodgatan, stannar på Hibiskusflodgatan får ni bara veta resultatet av Omröstningen:
Två herrar, som lite oväntat läser min blogg, spånade fram namn på den blogg som de tror att jag kommer att skriva den dag då vi når San Francisco Bay Area, den så kallade Silicon Valley.
Vann gjorde förslaget:
Silikon-lantisen.
Well-well.
Några buffébilder:

Jag hade lagat: kryddiga texasbönor med bacon, sesamkyckling, grönsallad med ädelost, päron, selleri och dadlar (glömde valnötterna!), blomkålssallad med gojibär, körsbär, salami, pastasallad med fetaost, oliver, soltorkade tomater och sockerärtor, mango-apelsin-melon-chili-sallad, laffabröd och pitabullar från CityShop och pasta- och majsröra till barnen. Men finaste rätten på bordet var en present, Käs'füss', ostfötter som Anke bakat på morgonen: 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

Publicerad 2014-06-30 13:11:08

gott

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Svemark

Humorbloggen om vad som händer när man låter en svensk, 40-årskrisande trebarnsmor flytta till USA - via bakgatorna i Shanghai! Söker du kontakt, turisttips, råd angående livet som expat eller Direct Foreign Hire (DFH) i Kina, glutenfria recept eller gästbloggare? Mejla mig på: [email protected] Instagram: bysvemark Swedish writer living with my family in Shanghai. Feel welcome to contact me at [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

  • via RSS
  • Instagram Humor