En lantis i Shanghai

en skånsk loppisgalnings överlevnadsguide till Kinas bakgator. Garanterat glutenfri humor med stövlarna i tre världsdelar. Fick jag med allt?

Inget fult i mitt sovrum, tack!

Publicerad 2014-03-28 04:01:30 i

En kompis och jag gjorde gemensamt ärende till blomstermarknaden. Jag hade fått rådet att köpa fler gröna växter till vår lägenhet. Övergången från smutsig, kall och fuktig luft till smutsig, ljummen och torr luft har gjort att vi haft onormalt mycket hosta. Förmodligen är det också detta som ligger bakom min ögoninflammation.
Växter ökar luftfuktigheten inomhus.
- Det finns växter som hjälper till att rensa bort luftföroreningarna också. Men det är ”The Ugly One’s”, och jag vill inte ha något fult i mitt sovrum, konstaterade min kompis.
Och det är väl en bra gammal, klassisk, regel, att inte ta in något fult i sovrummet.
Det var förstås svärmorstunga hon menade. Läs mer om dem här.
Det blev dock ingen svärmorstunga från marknaden. Kolla in mina inköp nedan. De två stora växterna, inklusive de fina krukor, fick jag hemkört för totalt 450 kr. För snittblommorna, tre buntar som räckte till flera vaser, gav jag ungefär en 50-lapp.
 
 
Rött & vitt, för att välkomna våra danska gäster.
Några bilder från blomstermarknaden: 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Svemark

Humorbloggen om vad som händer när man låter en svensk, 40-årskrisande trebarnsmor flytta till USA - via bakgatorna i Shanghai! Söker du kontakt, turisttips, råd angående livet som expat eller Direct Foreign Hire (DFH) i Kina, glutenfria recept eller gästbloggare? Mejla mig på: [email protected] Instagram: bysvemark Swedish writer living with my family in Shanghai. Feel welcome to contact me at [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

  • via RSS
  • Instagram Humor