En lantis i Shanghai

en skånsk loppisgalnings överlevnadsguide till Kinas bakgator. Garanterat glutenfri humor med stövlarna i tre världsdelar. Fick jag med allt?

101 saker du kan transportera på en flakmoppe

Publicerad 2014-05-29 14:22:14 i

Man måste beundra Shanghais befolkning för deras förmåga att lasta saker på cyklar och flakmoppar.
Eftersom en bild säger mer än tusen ord: Let's go!
Jag tar min favorit först! Frigolit på väg till återvinningen. 
Direkt från odlingen till city. Lägg märke till väskan, som varit med ett tag. 
- Älskling, är du kvar där bak?
- Ja!!!! Men vi tappade svärmor i korsningen. 
En på trehundratusenfemhundrafemtiofyra bär hjälm. 
- Okej, tar du barnet så tar jag fikusen.
Jag kan inga bra filmrepliker från Gudfadern eller Sopranos. Annars hade de nog passat bra här. Nej, jag vet heller inte vad hon/han transporterar. Kanske klokt att inte ställa frågor. 
 
Har du en flakmoppe, har du en affär. 
 
Ännu en frigolitare. Jag får inte nog av dem och blir lika lycklig varje gång jag lyckas fånga dem med kameran. De cyklar ju så fort!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2014-05-29 19:49:06

Älskar dina sådana inlägg! Skrattar fortfarande åt han som sov bland grönsakerna!

Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Publicerad 2014-05-29 20:24:30

Fantastiskt! 101 saker på samma gång kan man tycka :P

Postat av: Brysselkakan

Publicerad 2014-06-01 20:17:06

Underbara bilder!

Svar: Tack snälla du!
Maria Svemark

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Svemark

Humorbloggen om vad som händer när man låter en svensk, 40-årskrisande trebarnsmor flytta till USA - via bakgatorna i Shanghai! Söker du kontakt, turisttips, råd angående livet som expat eller Direct Foreign Hire (DFH) i Kina, glutenfria recept eller gästbloggare? Mejla mig på: [email protected] Instagram: bysvemark Swedish writer living with my family in Shanghai. Feel welcome to contact me at [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

  • via RSS
  • Instagram Humor