En lantis i Shanghai

en skånsk loppisgalnings överlevnadsguide till Kinas bakgator. Garanterat glutenfri humor med stövlarna i tre världsdelar. Fick jag med allt?

And the winner is...

Publicerad 2014-11-13 12:03:46 i expat,

Hurra för mig som vann fototävlingen i kategorin Color Blast! Jag kom dessutom tvåa i kategorin Festive & Fabulous:
Föräldraföreningen fick in över 120 bilder till tävlingen, som hölls på barnens skola under International Food Fair.
De photogeniqua människorna på bilderna dansar mexikanska danser.
Sophie i föräldraföreningen hade ansträngt sig till max för att hitta personliga priser med anknytning till temat och våra nationaliteter. Jag fick ett gigantiskt paraply i regnbågens färger samt en glittrig, blå hatt och en solfjäder med gula fjädrar. Gulligt!
Ivar blev mest imponerad av mitt glaspris.
- Tänk att man kan vinna någonting så fint för något så...litet...som ett foto.
**Nobelpristagare får också fina pris för små partiklar, snorkfröken**
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-11-13 19:13:08

Grattis, härlig bild!! Och paraplyet är ju som klippt och skuret för Mammas gata till sommaren- när inte vädret vill som vi 😉

Svar: Absolut, det får bli vårt redaktionsparaply! Kram kram!
Maria Svemark

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Svemark

Humorbloggen om vad som händer när man låter en svensk, 40-årskrisande trebarnsmor flytta till USA - via bakgatorna i Shanghai! Söker du kontakt, turisttips, råd angående livet som expat eller Direct Foreign Hire (DFH) i Kina, glutenfria recept eller gästbloggare? Mejla mig på: [email protected] Instagram: bysvemark Swedish writer living with my family in Shanghai. Feel welcome to contact me at [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

  • via RSS
  • Instagram Humor