En lantis i Shanghai

en skånsk loppisgalnings överlevnadsguide till Kinas bakgator. Garanterat glutenfri humor med stövlarna i tre världsdelar. Fick jag med allt?

Jag gör slut med Hugh Grant och dinosaurierna

Publicerad 2014-11-15 12:00:31 i expat,

Jag tror att mänskligheten är indelad i två sorter.
Snubbar som gärna ser om filmer och andra, som absolut inte gör det. Jag gillar inte att se en film två gånger. Jag ser hellre en ny.
Tyvärr har vi gjort av med lagret på aktuella rullar och känner oss tvungna att titta på de uråldriga favoriter som vi dragit hem från dvd-butiken (har jag berättat att vi ge cirka 10-20 kr/styck?)
I kväll ska vi kanske se Rain man. I går såg Isa och jag Notting Hill med Julia Roberts och Hugh Grant. Den har inte blivit bättre på femton år. Var den ens bra från början? 
Pappan och barnen ser Jurassic Park-serien och Robin Williams-klassiker. Jag bojkottar dinosaurierna men såg faktiskt Välkommen Mrs Doubtfire i söndags, mest för att den utspelar sig i San Francisco.
Den filmen håller fortfarande måttet. Men jag tror att filmmakarna 2014 varit ännu rappare i scenen där Mrs Doubtfire/pappan har dubbelbokat sig på en restaurang och måste springa mellan en jobbintervju och exets födelsedagsfirande.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Svemark

Humorbloggen om vad som händer när man låter en svensk, 40-årskrisande trebarnsmor flytta till USA - via bakgatorna i Shanghai! Söker du kontakt, turisttips, råd angående livet som expat eller Direct Foreign Hire (DFH) i Kina, glutenfria recept eller gästbloggare? Mejla mig på: [email protected] Instagram: bysvemark Swedish writer living with my family in Shanghai. Feel welcome to contact me at [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

  • via RSS
  • Instagram Humor