En lantis i Shanghai

en skånsk loppisgalnings överlevnadsguide till Kinas bakgator. Garanterat glutenfri humor med stövlarna i tre världsdelar. Fick jag med allt?

Halloween hos oss: Kommentarer jag kan leva utan

Publicerad 2014-10-29 10:49:34 i Halloween, expat,

Fem kommentarer som jag inte vill höra i Halloween-tid:
1. Här ser ut precis som det alltid gör. (Sex-åringen, uppenbarligen inredningsblind eftersom vi aldrig annars har en kräk-orange duk på matbordet)
2. Halloween-pynt? Det kunde jag ju köpt i USA! (*Så bra, då! Förresten, jag råkade lägga din nya företagsmobil ovanpå en tuggad bit Piratoslakrits*)
3. Jag vill bjuda på kladdkaka på klassens Halloween-fest. (*Åh-nej Isa, då måste jag ju BAKA!!*)
4. Ms F (läraren) sa att vi gärna fick ta med något nyttigt, en kille har jordnötsallergi och Ms F sa att vi kunde leta upp idéer på Pinterest. Enkelt, man söker bara på Halloween food. (*Men nu har jag ju redan BAKAT din kladdkaka och dekorerat den med M&M:s!*)
5. Det finns spår av jordnötter i M&M:s. (Vissling vissling, börja om från början, börja om på nytt...)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Brysselkakan

Publicerad 2014-10-29 11:39:26

Men ni fick ju i alla fall fika kladdkaka med M&M hemma hos er!

Svar: Ja, ha ha! Vi sparar den till utflyttningsfesten.
Maria Svemark

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Svemark

Humorbloggen om vad som händer när man låter en svensk, 40-årskrisande trebarnsmor flytta till USA - via bakgatorna i Shanghai! Söker du kontakt, turisttips, råd angående livet som expat eller Direct Foreign Hire (DFH) i Kina, glutenfria recept eller gästbloggare? Mejla mig på: [email protected] Instagram: bysvemark Swedish writer living with my family in Shanghai. Feel welcome to contact me at [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

  • via RSS
  • Instagram Humor