En lantis i Shanghai

en skånsk loppisgalnings överlevnadsguide till Kinas bakgator. Garanterat glutenfri humor med stövlarna i tre världsdelar. Fick jag med allt?

Dags att skaffa vapensköld!

Publicerad 2014-09-02 03:11:49 i

 
Nu är det dags för den här familjen att skaffa sig en vapensköld!
Inte en dag försent!
Att vi inte tänkt på det tidigare!
Vi får väl ta en paus i tacos-tuggandet i kväll och diskutera om vi är modiga, tappra, lojala eller fridfulla.
Ett familjemotto ska vi också ha. Anything from "We love each other!" to Always Learning", skriver läraren.
We do homework, works fine for me. Eller We don't share a Coke with anyone
Jag vet inte.
Det enda jag vet, är att man aldrig hinner ha tråkigt när man har tre barn i internationell-amerikansk skola. Detta är (en liten del) av Ivars veckoläxa (6 år, grade 1).
Isa ska intervjua en av sina föräldrar angående hur de utövar/utövat ledarskap. *Ehümm, du får nog vänta tills din pappa kommer hem vid halv åtta-snåret. Sorry, sweet pea, your mom's always been a doer, not a leader. And we're not taking the story about Daddy being a project manager at work and Mommy's being the project manager of everything else to school.*
Dagens väder: 27, kommer att gå upp till 32.
Luft: 159 (unhealthy)
Dagens Only in China: En kompis tycker att jag ska dela med mig av följande historia till mina läsare: Enligt The Mirror dog en kinesisk kock av ormbett - 20 minuter EFTER att han skurit av huvudet på ormen. Klicka här om du vill veta mer.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Svemark

Humorbloggen om vad som händer när man låter en svensk, 40-årskrisande trebarnsmor flytta till USA - via bakgatorna i Shanghai! Söker du kontakt, turisttips, råd angående livet som expat eller Direct Foreign Hire (DFH) i Kina, glutenfria recept eller gästbloggare? Mejla mig på: [email protected] Instagram: bysvemark Swedish writer living with my family in Shanghai. Feel welcome to contact me at [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

  • via RSS
  • Instagram Humor